Huvudvärk

Föräldrarledighet
Föräldrargrupp?
God start!
Vem är det som går till Kiropraktorn?
Kortbetalning

drivs av

Min blogg

Huvudvärk

Enligt den Australiensiska Kiropraktorföreningen (CAA), är den årliga kostnaden associerad med huvudvärk $750miljoner. I USA är kostnaden $16,9 billioner! Så det är ganska dyrt...

Det finns många studier på hur myckethuvudvärk kostar, men det är inte bara pengar det påverkar. Det gör så klart ont också, men förutom det påverkar det kvaliteten på jobbet man utför, det sociala livet, familjen och det generella välmåendet.

Ibland kan huvudvärk vara ett symptom på en allvarligare sjukdom. Det finns många orsaker till varför man kan få huvudvärk.

Legitimerade kiropraktorer med bra utbildning är speciellt tränade för att ta reda på vilken typ av huvudvärk det är personen i fråga har. Kiropraktorn undersöker patienten noga genom att ta en sjukhistoria och undersöka med neurologiska och ortopediska tester och tittar sen efter ”störningar” på nerverna. Hittar man en nerv som är irriterad, använder kiropraktorn en specifik justeringstekning för att lätta på nervirritationen, så att nerven kan fungera optimalt igen, vilket oftast resulterar i lindring av huvudvärken.

En nylig studie som gjordes av Macquarie University i Australien, visade att kiropraktiska justeringar, signifikant minskar migränen hos 72 % av patienterna.

Smärtlindrande mediciner kan ofta minska symptomen/smärtan, men de fixar inte den underliggande orsaken, som orsakade huvudvärken. Smärtstillande medicin kan i sin tur ge biverkningar, bl.a. i form av ännu mer huvudvärk.

Om du känner någon som ofta lider av huvudvärk, var snäll och tipsa dem om att vi med stor sannolikhet han hjälpa.Vi ser många patienter med olika former av huvudvärk, och vi hjälper de allra allra flesta av dem.

0 kommentarer på Huvudvärk:

Kommentarer RSS

Skriv en kommentar

Ditt namn:
E-postadress: (obligatorisk)
Hemsida:
Kommentar:
Gör texten större, fet, kursiv och mycket annat med hjälp av HTML-taggar. Vi visar dig hur man gör.
Post Comment
Site Builder drivs av  Vistaprint